Luty
Od 21 lutego do 25 lutego grupa I realizowała temat:
„Bal i przygotowania do balu”
- Oglądaliśmy bajkę muzyczną pt.” Skrzypi śnieg pod butem”, poznaliśmy instrument – skrzypce, braliśmy aktywny udział w zabawach muzycznych;
- Rozmawialiśmy o tradycjach karnawałowych, w jaki sposób spędzamy ten czas;
- Przygotowywaliśmy dekoracje na bal karnawałowy;
- Przeliczaliśmy balony, klasyfikowaliśmy według: koloru, wielkości, kształtu, dobieraliśmy w pary, liczyliśmy według indywidualnych możliwości;
- Wykonywaliśmy prace plastyczną: „Karnawałowe balony” – rozwijaliśmy zdolności manualne podczas naklejania kolorowych kółek na szablony balonów, doczepialiśmy wstążeczki;
- Aktywnie uczestniczyliśmy w Balu karnawałowym, przebieraliśmy się w stroje, pozowaliśmy do zdjęć, uczestniczyliśmy w konkursach zręcznościowych, manualnych: rozdzielaliśmy ziarna fasoli od ziaren ryżu, przenosiliśmy na łyżce małe piłeczki, tańczyliśmy w parach, pojedynczo, tworzyliśmy korowody, rozwiązywaliśmy zagadki dotyczące różnych bajek;
- Rozwijaliśmy sprawność fizyczną podczas ćwiczeń z dużymi obręczami;
- Obejrzeliśmy teatrzyk w wykonaniu zaproszonych artystów pt. „Zimowe kłopoty”.
Od 14 lutego do 18 lutego grupa I realizowała tematy:
„Walentynki”, „Urodziny Przedszkola”, „Dzień Kota”, „Czym podróżujemy?”
- Rozmawialiśmy o Walentynkach, kto może być walentynką, w jaki sposób składamy życzenia, jak okazujemy sobie uczucia;
- Bawiliśmy się papierowymi serduszkami; posługiwaliśmy się pojęciami: do góry, na dół, na prawo, na lewo, wysoko, nisko;
- Wykonywaliśmy walentynki z kolorowego papieru; układaliśmy serduszka od najmniejszego do największego; sklejaliśmy je ze sobą; mocowaliśmy na patyczku;
- Rozwijaliśmy zdolności manualne podczas zajęć ceramicznych; lepiliśmy bałwanki;
- Obchodziliśmy 76 Urodziny Przedszkola: bawiliśmy się przy muzyce; tańczyliśmy „Kaczuszki”, Tańczymy lambado”; rozwijaliśmy kreatywność podczas układania liczby 76 z plastikowych nakrętek;
- Reagowaliśmy na polecenia słowne podczas szukania cukierków w zabawie „Ciepło-zimno”;
- Rozmawialiśmy dlaczego i za co lubimy nasze przedszkole?
- Jedliśmy pyszny tort urodzinowy, śpiewaliśmy sto lat;
- Otworzyliśmy wszystkie prezenty, które otrzymało przedszkole z okazji urodzin;
- W Dniu Kota spotkaliśmy się z Panią weterynarz, która przywiozła ze sobą kotka, opowiadała o jego wyglądzie, zwyczajach, sposobie odżywiania, mogliśmy kotka pogłaskać;
- Poznaliśmy różne rodzaje pojazdów, wiemy, że dzielą się na: lądowe, powietrzne, morskie;
- Rozwijaliśmy sprawność fizyczną podczas ćwiczeń z laskami gimnastycznymi;
Od 7 lutego do 11 lutego grupa I realizowała tematy:
„Cztery żywioły”, Dzień numeru alarmowego 112”
- Poznajemy 4 żywioły: wodę, ogień, powietrze, ziemię;
- Poznajemy właściwości poszczególnych żywiołów;
- Poznajemy pojęcie: oszczędzania wody; wiemy, że nie każdą wodę można pić; wiemy, że bez wody nie byłoby życia na ziemi; bierzemy udział w eksperymentach z wodą;
- Bierzemy udział w koncercie muzycznym „Biała zima gór się trzyma” – poznajemy instrument: grająca ciupaga;
- Rozwijamy sprawność fizyczną podczas ćwiczeń z dużymi obręczami;
- Rozmawiamy o niebezpieczeństwach związanych z ogniem na podstawie opowiadania pt. „Fajny pożar”;
- Rozwijamy sprawności manualne podczas kolorowania postaci strażaka, kropli;
- Utrwalamy 4 podstawowe kolory;
- Bierzemy udział w zabawach prawda – fałsz; utrwalamy wiedzę o żywiołach;
- Rozwiązujemy zagadki o zawodach: lekarz, policjant, strażak;
- Poznajemy numer alarmowy 112; wiemy jakie jest jego przeznaczenie; uczymy się krótkiej rymowanki:
jedne usta, jeden nos, dwoje oczu;
- Malujemy farbami poznany numer;
- Poznajemy nową piosenkę:
Bałwanki drogą szły,
Bałwanków było trzy.
Płakały, narzekały
Łzy z oczu ocierały
Łzy z oczu ocierały.
Ach, czas nam w drogę czas,
Już wiosna goni nas
Choć się uśmiecha ładnie,
Kożuszki nam ukradnie
Kożuszki nam ukradnie.
I przyszedł nocą dziś
Puszysty biały miś
I zabrał trzy bałwanki
Na wielkie, srebrne sanki
Na wielkie, srebrne sanki.
I w taki kraj je wiózł,
Gdzie śnieg i wiatr i mróz,
Gdzie sroga zima biała
Ma z lodu srebrny pałac
Ma z lodu srebrny pałac.
Od 31 stycznia do 4 lutego grupa I realizowała temat:
„Siły przyrody”
- Poznajemy właściwości powietrza;
- Wiemy do czego służy wentylator;
- Określamy typ wiatru, używając nazw: wichura, zefirek;
- Bawimy się bańkami, balonami, chustą animacyjną, watą, odpowiadamy na pytanie „Gdzie schowało się powietrze?”;
- Rozmawiamy o właściwościach wiatru na podstawie wiersza pt. „Wiaterek”, wykonujemy zabawy dźwiękonaśladowcze;
- Zdobywamy wiadomości na temat ziemi, rozumiemy pojęcie: planeta; oglądamy zdjęcia ziemi z kosmosu, poznajemy nazwy innych planet;
- Rozumiemy nazwy pór dnia: dzień i noc; bierzemy udział w doświadczeniu z lampką i piłką (słońce- ziemia);
- Wykonujemy pracę plastyczną „Dzień i noc” – malujemy farbami, lepimy z plasteliny: kulkę i wałeczek;
- Poznajemy 4 żywioły: ogień, woda, ziemia, powietrze;
- Rozwijamy sprawność fizyczną podczas ćwiczeń z woreczkami, utrwalamy kolory, pojęcia: przód, tył, w bok;
- Nagrywamy występ z okazji „Dnia Babci i Dziadka”.