Witajcie w grupie tygrysów

Październik

Tydzień drugi i trzeci

W tym i poprzednim tygodniu realizowaliśmy następujące tematy:

„W co się bawi z nami jesienny wiatr?” i „Kto może być nauczycielem?” 

Dzieci dowiedziały się:

  • Jak ubrać się stosownie do pogody.
  • Jaka jest rola wiatru w życiu roślin i ludzi.
  • Jak powstaje energia z wiatru.
  • Jak oszczędzać energię.
  • Dlaczego ruch jest ważny dla zdrowia.
  • Na czym polega praca nauczyciela.
  • Jak wyglądają litery: o,O oraz l, L , jak się je pisze.
  • Jak wyglądają cyfry: 3 i 2, jak się je pisze.
  • Co to jest para.

Odpowiedzi na pytania dzieci szukały:

  • Słuchając opowiadań: A. Widzowskiej ,,Kaloszowy zawrót głowy” oraz M. Strękowskiej-Zaremby „Zabawa w nauczycieli”.
  • Wykonując zadania w kartach pracy.
  • Pracując z tablicą interaktywną, planszami demonstracyjnymi.
  • Uczestnicząc w zabawach: ,,Wietrzyk, wiatr, wichura”, „Ciepło i zimno”, „Liście na wietrze”, „Kolorowe wstążeczki”, „Taniec liścia”, „Kto pyta – nie błądzi”.
  • Tworząc mapę myśli do słowa: „ Wiatr”.
  • Biorąc udział w rozmowie kierowanej: „Dzień nauczyciela tuż, tuż…”
  • Prowadząc wywiad z nauczycielem: „Zmiana ról”.
  • Biorąc udział w burzy mózgów: „Przedszkole za 100 lat”.
  • Słuchając piosenki ” i ją śpiewając:

  • Wykonując pracę plastyczną „Dmuchawce”.

  • Obchodziliśmy Światowy Dzień Mycia rąk.

  • Mieliśmy również zajęcia z panią psycholog z psychoprofilaktyki na temat złości i dokuczania.

  • Podczas tych spotkań towarzyszy nam zawsze kameleon Leon.

  •  Gościliśmy w naszej placówce artystów z filharmonii i mogliśmy posłuchać bajki muzycznej pt. „Zaczarowane narzędzia – piła”.

 

Tydzień pierwszy

W tym tygodniu realizowaliśmy temat:

„Jak jesienią dbać o zdrowie?”

Dzieci dowiedziały się:

  • Jak należy dbać o zdrowie.
  • Jakich narzędzi do pracy potrzebuje lekarz.
  • Co przedstawia piramida zdrowego żywienia.
  • Jak wykonać ogórki kiszone.
  • Jak wygląda litera a, A i jak się ją pisze.
  • Jak wygląda cyfra 1 i jak się ją pisze.
  • Jak wygląda kwadrat.

Odpowiedzi na pytania dzieci szukały:

  • Słuchając opowiadania A. Widzowskiej „Chory Piotrek”.
  • Wykonując zadania w kartach pracy.
  • Pracując z tablicą interaktywną, planszami demonstracyjnymi.
  • Uczestnicząc w zabawach: „Lekarze i choroby”; Zdrowy styl życia”; „A psik!”; „Aktywnie spędzamy czas”.
  • Wykonując prace plastyczne: „Teatrzyk cudaków z liści”
  •  
  • „Drzewa jesienne”
  •  
  •  
  • Słuchając piosenki „Deszczyk pada” i ją śpiewając.
  1. Deszczyk pada kap, kap, kap

Jesień w sadach kap, kap, kap

Weź kalosze chlap, chlap, chlap

I chodź ze mną człap, człap, człap.

Ref. Bo jesień to taka pora roku

Choć deszczu, deszczu jest za wiele

To wcale smutno być nie musi

W kaloszach jest weselej.

  1. Deszczyk pada kap, kap, kap

Wietrzyk wieje mocno tak.

Z parasolem szybko tak,

Po kałużach chlap, chlap, chlap.

  • Gościliśmy w tym tygodniu również Panią weterynarz ze zwierzątkiem –  jeż Pimpek 
  • Był również u nas teatrzyk pt. „Przygody Puchatka”
Close Menu
×

Koszyk

Skip to content