Witajcie w grupie tygrysów
Październik
Tydzień drugi i trzeci
W tym i poprzednim tygodniu realizowaliśmy następujące tematy:
„W co się bawi z nami jesienny wiatr?” i „Kto może być nauczycielem?”
Dzieci dowiedziały się:
- Jak ubrać się stosownie do pogody.
- Jaka jest rola wiatru w życiu roślin i ludzi.
- Jak powstaje energia z wiatru.
- Jak oszczędzać energię.
- Dlaczego ruch jest ważny dla zdrowia.
- Na czym polega praca nauczyciela.
- Jak wyglądają litery: o,O oraz l, L , jak się je pisze.
- Jak wyglądają cyfry: 3 i 2, jak się je pisze.
- Co to jest para.
Odpowiedzi na pytania dzieci szukały:
- Słuchając opowiadań: A. Widzowskiej ,,Kaloszowy zawrót głowy” oraz M. Strękowskiej-Zaremby „Zabawa w nauczycieli”.
- Wykonując zadania w kartach pracy.
- Pracując z tablicą interaktywną, planszami demonstracyjnymi.
- Uczestnicząc w zabawach: ,,Wietrzyk, wiatr, wichura”, „Ciepło i zimno”, „Liście na wietrze”, „Kolorowe wstążeczki”, „Taniec liścia”, „Kto pyta – nie błądzi”.
- Tworząc mapę myśli do słowa: „ Wiatr”.
- Biorąc udział w rozmowie kierowanej: „Dzień nauczyciela tuż, tuż…”
- Prowadząc wywiad z nauczycielem: „Zmiana ról”.
- Biorąc udział w burzy mózgów: „Przedszkole za 100 lat”.
- Słuchając piosenki ” i ją śpiewając:
- Wykonując pracę plastyczną „Dmuchawce”.
- Obchodziliśmy Światowy Dzień Mycia rąk.
- Mieliśmy również zajęcia z panią psycholog z psychoprofilaktyki na temat złości i dokuczania.
- Podczas tych spotkań towarzyszy nam zawsze kameleon Leon.
- Gościliśmy w naszej placówce artystów z filharmonii i mogliśmy posłuchać bajki muzycznej pt. „Zaczarowane narzędzia – piła”.
Tydzień pierwszy
W tym tygodniu realizowaliśmy temat:
„Jak jesienią dbać o zdrowie?”
Dzieci dowiedziały się:
- Jak należy dbać o zdrowie.
- Jakich narzędzi do pracy potrzebuje lekarz.
- Co przedstawia piramida zdrowego żywienia.
- Jak wykonać ogórki kiszone.
- Jak wygląda litera a, A i jak się ją pisze.
- Jak wygląda cyfra 1 i jak się ją pisze.
- Jak wygląda kwadrat.
Odpowiedzi na pytania dzieci szukały:
- Słuchając opowiadania A. Widzowskiej „Chory Piotrek”.
- Wykonując zadania w kartach pracy.
- Pracując z tablicą interaktywną, planszami demonstracyjnymi.
- Uczestnicząc w zabawach: „Lekarze i choroby”; Zdrowy styl życia”; „A psik!”; „Aktywnie spędzamy czas”.
- Wykonując prace plastyczne: „Teatrzyk cudaków z liści”
- „Drzewa jesienne”
- Słuchając piosenki „Deszczyk pada” i ją śpiewając.
- Deszczyk pada kap, kap, kap
Jesień w sadach kap, kap, kap
Weź kalosze chlap, chlap, chlap
I chodź ze mną człap, człap, człap.
Ref. Bo jesień to taka pora roku
Choć deszczu, deszczu jest za wiele
To wcale smutno być nie musi
W kaloszach jest weselej.
- Deszczyk pada kap, kap, kap
Wietrzyk wieje mocno tak.
Z parasolem szybko tak,
Po kałużach chlap, chlap, chlap.