Marzec

Od  7 marca do 11 marca  grupa I realizowała temat:

„Tajemnice świata – projekt Mleko”

  • Na podstawie opowiadania „Kiciuś Perski i wyrzutnia mleka” – rozmawialiśmy o tym, skąd się bierze mleko,  tworzyliśmy  zabawne określenia  dotyczące procesu pozyskiwania mleka;
  • Z okazji Dnia Kobiet przygotowaliśmy tulipany z papieru, malowaliśmy, doklejaliśmy listki;

  • Rozwiązywaliśmy zagadki o zwierzątkach żyjących na wsi: (świnia, krowa, kura, kogut, owca);
  • Bawiliśmy się kostkami do gry, przeliczaliśmy oczka na kostce, układaliśmy tyle łat na obrazku krowy ile wypadło oczek na kostce, przeliczaliśmy w miarę indywidualnych możliwości; rozpoznawaliśmy podstawowe kolory;
  • Rozwijaliśmy sprawność fizyczną podczas ćwiczeń z krążkami i woreczkami;
  • Rozpoznawaliśmy figury geometryczne: (koło, kwadrat, trójkąt), nazywaliśmy je, układaliśmy ich kształty z wełny, patyczków, dopasowywaliśmy kształty do odpowiednich na kartce, kolorowaliśmy figury wg instrukcji słownej;

  • Poznaliśmy kolejną piosenkę o wiośnie;
Piosenka „Idzie wiosna”

Kiedy idę do przedszkola
Słonko topi śnieg na polach
Budzi kwiaty, budzi drzewa
A skowronek w górze śpiewa.

Idzie wiosna la, la, la, la, la
Idzie wiosna la, la, la, la, la
Idzie wiosna la, la, la, la, la
Żegnaj zimo zła pa, pa.

Już zakwitły pierwsze kwiatki
Obudziły się niedźwiadki
Jeż wystawił z norki nosek
I zaśpiewał raźnym głosem.

Idzie wiosna la, la, la, la, la
Idzie wiosna la, la, la, la, la
Idzie wiosna la, la, la, la, la
Żegnaj zimo zła pa, pa

Od  28 lutego do 4 marca grupa I realizowała temat:

„Mali odkrywcy – projekt Mleko”.

  • Rozwijaliśmy zdolności manualne podczas zajęć ceramicznych: lepiliśmy wiosenne kwiatuszki;
  • Rozpoczęliśmy projekt „Mleko”, stworzyliśmy siatkę pojęć, podzieliliśmy się wiadomościami o mleku; dzieliliśmy się przeżyciami na temat „Co lubisz jeść”, kolorowaliśmy obrazki przedstawiające krówki;

  • Rozmawialiśmy o mleku na podstawie wiersza „Masz tu kotku”, wzbogacaliśmy zasób słów na podstawie zabawy językowej „Taki jak…”
  • Poznaliśmy różne rodzaje mleka;
  • Poznaliśmy drogę mleka do sklepu na podstawie historyjki obrazkowej;
  • Rozwijaliśmy pojęcia matematyczne: ocenialiśmy w której szklance jest więcej, a w której mniej mleka;
  • Przeprowadzaliśmy eksperymenty z mlekiem, barwnikiem i płynem do naczyń;
  • Poznaliśmy inne zwierzęta żyjące w gospodarstwie i te, które dają mleko;
  • Rozwijaliśmy koordynację wzrokowo-ruchową podczas układania puzzli „Krówka”, przyklejaliśmy je na kartkę;

  • Rozwijaliśmy sprawność fizyczną podczas ćwiczeń z laskami gimnastycznymi i krążkami przeciwdziałającymi płaskostopiu;
  • Rozwiązywaliśmy zagadki smakowe podczas degustacji nabiału (mleko, maślanka, masło, jogurt, serek, biały ser, żółty ser), wiemy już co zaliczamy do nabiału;
  • Uczymy się piosenki:
 „Wiosno, wiosenko”

Wiosno wiosenko gdzie jesteś powiedz nam? 
Czy jesteś za górami czy jesteś za lasami?
Wiosno wiosenko, gdzie jesteś powiedz nam?

Idę, już idę choć zimny wicher dmie.
Przynoszę promyk słonka, przynoszę śpiew skowronka
Idę, już idę choć zimny wicher dmie.
Close Menu
×

Koszyk

Skip to content