LUTY
Tydzień czwarty
W tym tygodniu grupa realizowała temat:
„Nasze podróże”
- Rozmawialiśmy na temat pojęcia: „Oszczędność”;
- Słuchaliśmy opowiadania pt. „O samochodach, które dzięki oszczędzaniu spełniły swoje marzenia” Marleny Szeląg;
- Wykonaliśmy pracę plastyczno-techniczną: „Nasze skarbonki”
- Rozmawialiśmy na temat oszczędzania pieniędzy;
- Dzieliliśmy słowa na sylaby;
- Uczestniczyliśmy w zabawach z kodowaniem „Kolorowe figury geometryczne”, „Znajdź drogę”;
- Rozwiązywaliśmy zagadki słowne: „Egzotyczne owoce”, „Zwierzęta dalekich krajów”;
- Uczestniczyliśmy w zabawie „Dzikich zwierząt zwyczaje”, masaż z rymowanką;
- Wysłuchaliśmy fragmentu wiersza pt. „Bajka o lwie” Jan Kazimierz Siwek
- Poznaliśmy wybrane zwierzęta zamieszkujące Afrykę;
- Poznaliśmy tradycyjny afrykański instrument;
- Wykonaliśmy pracę plastyczno-techniczną „Wesołe Pingwinki”
- Poznaliśmy pingwina jako przedstawiciela fauny Antarktydy;
- Wysłuchaliśmy wiersza pt. „Rozmowa Pingwinów” Barbary Wierzbickiej;
- Uczestniczyliśmy w zabawie tradycyjnej: „Pingwin”, „Jawor, jawor jaworowi ludzie”;
- Uczestniczyliśmy w zabawach ruchowych: „Płyną statki z bananami”, „Sałatka z egzotycznych owoców”, „Uwaga Pingwin!”, „I am a lion!”
- Oglądaliśmy teatrzyk „Zimowe kłopoty”;
Tydzień drugi
W tym tygodniu grupa realizowała temat:
„Wielka wyprawa”
- Rozmawialiśmy na temat pojęcia: „Oszczędność”;
- Słuchaliśmy wiersza pt. „Oszczędzanie” U. Kamińskiej;
- Poznaliśmy różne środki transportu: lądowe, powietrzne, wodne;
- Uczestniczyliśmy w zabawie twórczej „Pojazdy”; układaliśmy różne pojazdy z figur geometrycznych;
- Uczestniczyliśmy w zabawach ruchowych: „Na lądzie czy w wodzie?”, „Tomek ma rowerek”, „Samoloty”;
- Poznaliśmy piosenkę: „Na czym Zima gra?”
- Rozwiązywaliśmy zagadki obrazkowe: „Znamy te pojazdy” oraz zagadki słowne: „Pojazdy”;
- Uczestniczyliśmy w zabawach matematycznych: „Różne pojazdy”, „Co ci to przypomina?”
- Wykonaliśmy pracę techniczno-plastyczną połączoną z ćwiczeniem oddechowym: „Kolorowe żaglówki”;
- Słuchaliśmy wiersza pt. „Samolot” R. Pisarskiego;
- Poznaliśmy wygląd samolotu;
- Wykonaliśmy pracę plastyczno- techniczną „Mój samolot” z wykorzystaniem rolki tekturowej;