LUTY

Tydzień czwarty

W tym tygodniu grupa realizowała temat:

„Nasze podróże”

  • Rozmawialiśmy na temat pojęcia: „Oszczędność”;
  • Słuchaliśmy opowiadania pt. „O samochodach, które dzięki oszczędzaniu spełniły swoje marzenia” Marleny Szeląg;
  • Wykonaliśmy pracę plastyczno-techniczną: „Nasze skarbonki”

  • Rozmawialiśmy na temat oszczędzania pieniędzy;
  • Dzieliliśmy słowa na sylaby;
  • Uczestniczyliśmy w zabawach z kodowaniem „Kolorowe figury geometryczne”, „Znajdź drogę”;
  • Rozwiązywaliśmy zagadki słowne: „Egzotyczne owoce”, „Zwierzęta dalekich krajów”;
  • Uczestniczyliśmy w zabawie „Dzikich zwierząt zwyczaje”, masaż z rymowanką;
  • Wysłuchaliśmy fragmentu wiersza pt. „Bajka o lwie” Jan Kazimierz Siwek
  • Poznaliśmy wybrane zwierzęta zamieszkujące Afrykę;
  • Poznaliśmy tradycyjny afrykański instrument;
  • Wykonaliśmy pracę plastyczno-techniczną „Wesołe Pingwinki”

  • Poznaliśmy pingwina jako przedstawiciela fauny Antarktydy;
  • Wysłuchaliśmy wiersza pt. „Rozmowa Pingwinów” Barbary Wierzbickiej;
  • Uczestniczyliśmy w zabawie tradycyjnej: „Pingwin”, „Jawor, jawor jaworowi ludzie”;
  • Uczestniczyliśmy w zabawach ruchowych: „Płyną statki z bananami”, „Sałatka z egzotycznych owoców”, „Uwaga Pingwin!”, „I am a lion!”
  • Oglądaliśmy teatrzyk „Zimowe kłopoty”;

 

Tydzień drugi

W tym tygodniu grupa realizowała temat:

„Wielka wyprawa”

  • Rozmawialiśmy na temat pojęcia: „Oszczędność”;
  • Słuchaliśmy wiersza pt. „Oszczędzanie” U. Kamińskiej;
  • Poznaliśmy różne środki transportu: lądowe, powietrzne, wodne;
  • Uczestniczyliśmy w zabawie twórczej „Pojazdy”; układaliśmy różne pojazdy z figur geometrycznych;
  • Uczestniczyliśmy w zabawach ruchowych: „Na lądzie czy w wodzie?”, „Tomek ma rowerek”, „Samoloty”;
  • Poznaliśmy piosenkę: „Na czym Zima gra?”
  • Rozwiązywaliśmy zagadki obrazkowe: „Znamy te pojazdy” oraz zagadki słowne: „Pojazdy”;
  • Uczestniczyliśmy w zabawach matematycznych: „Różne pojazdy”, „Co ci to przypomina?”       
  • Wykonaliśmy pracę techniczno-plastyczną połączoną z ćwiczeniem oddechowym: „Kolorowe żaglówki”;

  • Słuchaliśmy wiersza pt. „Samolot” R. Pisarskiego;
  • Poznaliśmy wygląd samolotu;
  • Wykonaliśmy pracę plastyczno- techniczną „Mój samolot” z wykorzystaniem rolki tekturowej;

 

 

 

Close Menu
×

Koszyk

Skip to content