Luty

Od  21 lutego do 25 lutego grupa I realizowała temat:

„Bal i przygotowania do balu”

  • Oglądaliśmy bajkę muzyczną pt.” Skrzypi śnieg pod butem”, poznaliśmy instrument – skrzypce, braliśmy aktywny udział w zabawach muzycznych;
  • Rozmawialiśmy o tradycjach karnawałowych, w jaki sposób spędzamy ten czas;
  • Przygotowywaliśmy dekoracje na bal karnawałowy;
  • Przeliczaliśmy balony, klasyfikowaliśmy według: koloru, wielkości, kształtu, dobieraliśmy w pary, liczyliśmy według indywidualnych możliwości;
  • Wykonywaliśmy prace plastyczną: „Karnawałowe balony” – rozwijaliśmy zdolności manualne podczas naklejania kolorowych kółek na szablony balonów, doczepialiśmy wstążeczki;

  • Aktywnie uczestniczyliśmy w Balu karnawałowym, przebieraliśmy się w stroje, pozowaliśmy do zdjęć, uczestniczyliśmy w konkursach zręcznościowych, manualnych: rozdzielaliśmy ziarna fasoli od ziaren ryżu, przenosiliśmy na łyżce małe piłeczki, tańczyliśmy w parach, pojedynczo, tworzyliśmy korowody, rozwiązywaliśmy zagadki dotyczące różnych bajek;
  • Rozwijaliśmy sprawność fizyczną podczas ćwiczeń z dużymi obręczami;
  • Obejrzeliśmy teatrzyk w wykonaniu zaproszonych artystów pt. „Zimowe kłopoty”.

 

Od  14 lutego do 18 lutego grupa I realizowała tematy:

„Walentynki”, „Urodziny Przedszkola”, „Dzień Kota”, „Czym podróżujemy?”

  • Rozmawialiśmy o Walentynkach, kto może być walentynką, w jaki sposób składamy życzenia, jak okazujemy sobie uczucia;
  • Bawiliśmy się papierowymi serduszkami; posługiwaliśmy się pojęciami: do góry, na dół, na prawo, na lewo, wysoko, nisko;
  • Wykonywaliśmy walentynki z kolorowego papieru; układaliśmy serduszka od najmniejszego do największego; sklejaliśmy je ze sobą; mocowaliśmy na patyczku;

  • Rozwijaliśmy zdolności manualne podczas zajęć ceramicznych; lepiliśmy bałwanki;

  • Obchodziliśmy 76 Urodziny Przedszkola: bawiliśmy się przy muzyce; tańczyliśmy „Kaczuszki”, Tańczymy lambado”; rozwijaliśmy kreatywność podczas układania liczby 76 z plastikowych nakrętek;

  • Reagowaliśmy na polecenia słowne podczas szukania cukierków w zabawie „Ciepło-zimno”;
  • Rozmawialiśmy dlaczego i za co lubimy nasze przedszkole?
  • Jedliśmy pyszny tort urodzinowy, śpiewaliśmy sto lat;

  • Otworzyliśmy wszystkie prezenty, które otrzymało przedszkole z okazji urodzin;
  • W Dniu Kota spotkaliśmy się z Panią weterynarz, która przywiozła ze sobą kotka, opowiadała o jego wyglądzie, zwyczajach, sposobie odżywiania, mogliśmy kotka pogłaskać;
  • Poznaliśmy różne rodzaje pojazdów, wiemy, że dzielą się na: lądowe, powietrzne, morskie;
  • Rozwijaliśmy sprawność fizyczną podczas ćwiczeń z laskami gimnastycznymi;

 

Od  7 lutego do 11 lutego grupa I realizowała tematy:

„Cztery żywioły”, Dzień numeru alarmowego 112”

  • Poznajemy 4 żywioły: wodę, ogień, powietrze, ziemię;
  • Poznajemy właściwości poszczególnych żywiołów;
  • Poznajemy pojęcie: oszczędzania wody; wiemy, że nie każdą wodę można pić; wiemy, że bez wody nie byłoby życia na ziemi; bierzemy udział w eksperymentach z wodą;
  • Bierzemy udział w koncercie muzycznym „Biała zima gór się trzyma” – poznajemy instrument: grająca ciupaga;

  • Rozwijamy sprawność fizyczną podczas ćwiczeń z dużymi obręczami;
  • Rozmawiamy o niebezpieczeństwach związanych z ogniem na podstawie opowiadania pt. „Fajny pożar”;
  • Rozwijamy sprawności manualne podczas kolorowania postaci strażaka, kropli;

  • Utrwalamy 4 podstawowe kolory;
  • Bierzemy udział w zabawach prawda – fałsz; utrwalamy wiedzę o żywiołach;
  • Rozwiązujemy zagadki o zawodach: lekarz, policjant, strażak;

  • Poznajemy numer alarmowy 112; wiemy jakie jest jego przeznaczenie; uczymy się krótkiej rymowanki:

jedne usta, jeden nos, dwoje oczu;

  • Malujemy farbami poznany numer;

  • Poznajemy nową piosenkę:
Bałwanki drogą szły,
Bałwanków było trzy.
Płakały, narzekały
Łzy z oczu ocierały
Łzy z oczu ocierały.

Ach, czas nam w drogę czas,
Już wiosna goni nas
Choć się uśmiecha ładnie,
Kożuszki nam ukradnie
Kożuszki nam ukradnie.

I przyszedł nocą dziś
Puszysty biały miś
I zabrał trzy bałwanki
Na wielkie, srebrne sanki
Na wielkie, srebrne sanki.

I w taki kraj je wiózł,
Gdzie śnieg i wiatr i mróz,
Gdzie sroga zima biała
Ma z lodu srebrny pałac
Ma z lodu srebrny pałac.

 

Od 31 stycznia do 4 lutego grupa I realizowała temat:

„Siły przyrody”

  • Poznajemy właściwości powietrza;
  • Wiemy do czego służy wentylator;
  • Określamy typ wiatru, używając nazw: wichura, zefirek;
  • Bawimy się bańkami, balonami, chustą animacyjną, watą, odpowiadamy na pytanie „Gdzie schowało się powietrze?”;
  • Rozmawiamy o właściwościach wiatru na podstawie wiersza pt. „Wiaterek”, wykonujemy zabawy dźwiękonaśladowcze;
  • Zdobywamy wiadomości na temat ziemi, rozumiemy pojęcie: planeta; oglądamy zdjęcia ziemi z kosmosu, poznajemy nazwy innych planet;
  • Rozumiemy nazwy pór dnia: dzień i noc; bierzemy udział w doświadczeniu z lampką i piłką (słońce- ziemia);
  • Wykonujemy pracę plastyczną „Dzień i noc” – malujemy farbami, lepimy z plasteliny: kulkę i wałeczek;

  • Poznajemy 4 żywioły: ogień, woda, ziemia, powietrze;
  • Rozwijamy sprawność fizyczną podczas ćwiczeń z woreczkami, utrwalamy kolory, pojęcia: przód, tył, w bok;
  • Nagrywamy występ z okazji „Dnia Babci i Dziadka”.
Close Menu
×

Koszyk

Skip to content