Grudzień
Tydzień czwarty: 20 – 24.12
Temat tygodnia: „Wesołych Świąt”
- Rozmawialiśmy o potrawach wigilijnych;
- Omawialiśmy tradycje związane z Bożym Narodzeniem;
- Uczyliśmy się wiersza pt. „Wieczór wigilijny” Kubiaka;
- Słuchaliśmy utworu muzyki klasycznej „Zima” A. Vivaldi;
- Wykonywaliśmy improwizacje ruchowe do utworów muzyki klasycznej;
- Robiliśmy łańcuchy choinkowe z papieru kolorowego;
- Rozwijaliśmy myślenie logiczne – rozwiązywaliśmy „świąteczne zagadki”;
- Rozwijaliśmy motorykę małą – wypełnialiśmy konturem kształty o tematyce świątecznej z wykorzystaniem kredek ołówkowych;
Tydzień trzeci: 13 – 17.12
W tym tygodniu grupa realizowała temat:
”Świąteczne przygotowania”
- Rozmawialiśmy na temat pojęcia: „dobroczynność”;
- Uczestniczyliśmy w zabawach ruchowych: „Toczymy kule”, „Rzucamy śnieżkami”;
- Wysłuchaliśmy opowiadania pt. „Pomocnicy Mikołaja”;
- Wzbogacaliśmy wiedzę na temat czynności związanych z przygotowaniami do Świąt Bożego Narodzenia;
- Śpiewaliśmy i tańczyliśmy do piosenek zimowych: „Tup, tup po śniegu”, „Zima, zima”, „Aniołek maleńki jak wróbelek”;
- Wysłuchaliśmy wierszyk pt. „Choinka w lesie” M. Konopnickiej;
- Poznaliśmy drzewa iglaste i ich szyszki;
- Poznaliśmy nowe słowa w języku angielskim: snowflake – płatek śniegu, Snowman – bałwan, star – gwiazda;
- Liczyliśmy ozdoby choinkowe;
- Oglądaliśmy łańcuchy świetlne;
- Poznaliśmy nazwy urządzeń wytwarzających światło;
Tydzień drugi: 06 – 10.12
Temat tygodnia: „Coraz zimniej”
- Wysłuchaliśmy koncertu pod tytułem „Nasza choinka” – instrument;
- Witaliśmy w naszym przedszkolu Św. Mikołaja. Z tej okazji bawiliśmy się na „Mikołajowym Show”.
- Wykonaliśmy pracę plastyczną „Mikołaj”.
- Uczyliśmy się wierszyka pt. „Kropelki i sopelki”;
- Rozwijaliśmy zdolności matematyczne;
- Bawiliśmy się z chustą animacyjną;
- Rozmawialiśmy o cierpliwości, o sytuacjach w których musimy być cierpliwi;
- Uczestniczyliśmy w zabawie ruchowej w języku angielskim „Bear in the cave”;
Tydzień pierwszy: 29.11 – 03.12
W tym tygodniu grupa realizowała temat:
”Nadchodzi zima”
- Poznaliśmy nową wartość: „cierpliwość”;
- Wysłuchaliśmy opowiadania pt. „Cierpliwość i ciasto drożdżowe” G. Lipińskiej;
- Rozmawialiśmy na temat sytuacji, w których trzeba być cierpliwym;
- Uczestniczyliśmy w zabawach ruchowych: „Znajdź parę”, „Głodne wróbelki”, „Karmimy ptaszki”;
- Poznaliśmy zjawiska zwiastujące nadejście zimy;
- Wysłuchaliśmy opowiadania pt. „Gawronek poznaje zimę” H. Zdzitowieckiej;
- Prowadziliśmy zabawy badawcze „Co się stanie z wodą?”;
- Poznawaliśmy wygląd różnych płatków śniegowych;
- Wysłuchaliśmy wiersza pt. „Zawierucha” S. Szuchowej;
- Uczestniczyliśmy w zabawach matematycznych z kodowaniem „Śnieżynki”;
- Poznaliśmy sposoby ochrony przed zimnem;
- Śpiewaliśmy i tańczyliśmy do piosenki „Idzie zima zła”;
- Wysłuchaliśmy wiersza pt. „Zuzia i zima” B. Mróz-Gajewskiej;
- Uczestniczyliśmy w zabawie ruchowej „Frozen–zamrożony” z elementem jęz. angielskiego;